Změna formátu reklamy = dvojnásobné zisky aplikace APNdroid

No Image-02

Tento článek jsme převzali z blogu Martina Adámka a přeložili pro Vás do češtiny. Myslíme, že jde o moc zajímavý příběh jedné z nejúspěšnějších česko-slovenských aplikací v Android Marketu a proto Martinovi moc děkujeme za laskavé svolení k převzetí.

Kterak změna formátu reklamy zdvojnásobila prokliky a zisky

Asi před týdnem mi přišel e-mail od Google AFMA (AdSense For Mobile Applications) s informací o změně formátu textových reklam AdSense pro Android. Namísto plně klikatelné reklamy přidali vyhrazené tlačítko, které se zobrazuje na pravé straně reklamy, zbytek reklamy přitom nově zůstal neklikatelný. Tato změna byla představena jako krok ke zlepšení uživatelské ovladatelnosti (vyhnutí se nechtěným ukliknutím?), ale zároveň vedoucí k možnému poklesu CTR (click-through rate = počet prokliků).

Takto se zobrazují reklamy v mojí aplikaci APNdroid před změnou a po ní:

Co se stalo s CTR aplikace APNdroid? Zdvojnásobilo se! Od změny uběhlo teprve 8 dní, ale přesto si myslím, že za změnou musí stát ono tlačítko. Nemyslím si, že na změnu má vliv obsah reklam. Jednoduše si tlačítko jaksi více říká o kliknutí. Nemůžu se přestat divit, jak velký dopad na chování uživatelů může mít takto šikovná změna UI. Podívejte se na statistiky zobrazovaní reklam v APNdroid za dobu více než 2 měsíce. Bohužel se s vámi nemohu podělit o přesná čísla, ale můžu vám prozradit malé tajemství :-)

Od uživatelů
O Autorovi - Od uživatelů

více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (6)