Během dvou let klesly prodeje telefonů Sony Xperia na polovinu

prodeje-telefonu-sony-q4-2016-ico

Mobilní divizi japonské společnosti Sony se v posledních několika letech příliš nedařilo. Výsledkem byly značné finanční ztráty. Zatímco v Americe není většina modelů tohoto výrobce dostupná, v Evropě, kde byla tato značka populární, šly prodeje v poslední době dolů. V posledních třech měsících roku 2016 Sony prodala 5,1 milionů chytrých telefonů své modelové řady Xperia. To ve srovnání s rokem 2015 znamená pokles o jednu třetinu. Ve 4. kvartále roku 2014 prodala firma 11,9 milionů Xperií, což znamená, že během dvou let klesly prodeje telefonů Sony Xperia dokonce na polovinu.

Prodeje telefonů Sony Xperia Prodeje telefonů Sony Xperia

Prodeje telefonů Sony sice klesaly, výsledky ale nejsou nejhorší

Japonci tento týden publikovali finanční výsledky za poslední čtvrtletí roku 2016. Podle nich činily tržby v mobilním segmentu 248,6 miliardy japonských jenů (asi 55 miliard korun), což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku znamená pokles o 35,3 %. Společnost k tomu uvedla, že pokles příjmů byl částečně způsoben nižšími prodeji v Evropě a v jiných regionech, kde Sony omezila své aktivity. Jedním z mála světlých momentů finanční zprávy jsou výsledky herní platformy Sony PlayStation, která zaznamenala růst tržeb i zisku.

Po špatné zprávě zpravidla následuje dobrá, a nejinak tomu bude i v tomto případě. Provozní zisk za čtvrtý kvartál roku 2016 21,2 miliard jenů (necelých 5 miliard korun). Toto číslo je sice o 2,9 miliardy nižší než v předchozím roce, nicméně s ohledem na klesající příjmy a prodeje je vlastně poměrně dobré.

Hospodářské výsledky společnosti Sony Hospodářské výsledky společnosti Sony

Mobilní divize byla několik let vnímána jako černá ovce společnosti, takže aktuální výsledky jsou nesporně příjemným překvapením. Jak je ale možné prodávat méně výrobků, a přitom vydělávat více peněz? V případě Sony je to vlastně docela jednoduché – vše podstatné se skrývá ve slově „redukce“. Divize Sony Mobile na vybraných trzích snížila a zefektivnila svůj byznys. Zjednodušeně řečeno, japonská společnost prodává své výrobky pouze v těch zemích, kde její značka zůstala konkurenceschopná.

V letošním roce tedy Sony musí přesvědčit své zákazníky, že má ve svém portfoliu konkurenceschopné zařízení. Příležitost bude mít již 27. února, kdy v rámci veletrhu Mobile World Congress představí údajně až čtyři nové telefony střední třídy, včetně nástupce modelu Xperia XA. Zásadní tahák v podobě modelů Xperia X a Xperia X Performance ale výrobce představí později. Jistě není bez zajímavosti, že nejnovější vlajková loď společnosti – Xperia XZ – byla ve 4. čtvrtletí nejprodávanějším chytrým telefonem s Androidem. Tohoto úspěchu by ale patrně nedosáhla, pokud by nebyla zastavena výroba a prodej Samsungu Galaxy Note 7. Převážná část tržeb však i přesto plynula z telefonů střední třídy. Proto se Sony i v budoucnosti se Sony hodlá zaměřovat na tuto kategorii a trhy, kde je její značka konkurenceschopná.

Co myslíte: zlepší, nebo zhorší se hospodářské výsledky Sony v tomto roce?

Zdroje: androidauthority.com, techcrunch.com, xperiablog.net, news.softpedia.com.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (31)