Japonský operátor končí s reklamou v notifikační liště

ikona_japon

Přesně před týdnem jsme informovali o tom, že japonský operátor KDDI předinstaloval do telefonů svých klientů aplikaci, jež stahovala a následně zobrazovala reklamy v notifikační liště (viz zprávička Reklama v notifikaci – už je to tu…).

Reklama v notifikační liště

Reklama v notifikační liště

Licenční ujednání

Licenční ujednání

Jak se dalo předpokládat, tato praktika se nesetkala s kladným ohlasem, k čemuž jistě přispěl i fakt, že tento způsob zobrazování reklam nebylo možné běžným způsobem deaktivovat.

Dnes společnost KDDI oznámila, že po několika online diskuzích (rozumějme spíše po vlně negativní kritiky v minulém týdnu) přestane reklamy v notifikaci používat.

Operátor dále uvedl, že tento způsob doručování reklamních sdělení použil pouze k propagaci svých vlastních služeb a k prezentaci „užitečných informací,“ ale neprodával reklamní prostor třetím stranám.

Pro zájemce o toto téma: v květnu loňského roku jsme psali o podobném způsobu doručovaní reklamy prostřednictvím technologie AirPus – viz Děs a hrůza: reklamy v notifikační liště! Jednou z prvních aplikací, která použila AirPush, byl populární APNDroid slovenského programátora Martina Adámka, na což uživatelé reagovali velmi negativně, následkem čehož byl APNDroid dočasně stažen z Android Marketu jako „škodlivý.“ Autor pak AirPush odstranil a vydal novou „čistou“ verzi, přičemž uvedl, že se poučil a již nebude tuto formu reklamy používat.

Zdroje: Android Central, Engadget a Impress.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (1)