Zookeeper Battle – Skutečně povedená a návyková hra (recenze + video)

zookeeper main

Velmi povedená hra, která kombinuje osvědčený způsob zábavy s multiplayerem a roztomilými zvířátky. Souboje se odehrávají v Zoo za zády přísného ředitele. Ve hře si procvičíte své pozorovací schopnosti a reflexy.

Začátky

Na začátku vás hra přivítá pestrými barvami a příjemně zvláštní hudbou, poté je třeba si zvolit přezdívku se zvířátkem, které vás bude celou dobu reprezentovat. Na výběr máte opici, hrocha, žirafu, pandu, slona, krokodýla, zajíčka a lva. Jedno zvířátko roztomilejší než druhé, ale rozhodovat se dlouho nemusíte, výběr nijak neovlivní samotnou hru.

Princip

Zookeeper je akční logická hra, ve které budete spojovat minimálně 3 stejné čtverce tak, aby zmizely a daly vám body. Tohle není nic nového, ale studio Kiteretsu k tomu přidalo multiplayer. Při kliknutí na Start vs Battle vám hra automaticky vygeneruje soupeře z celého světa, který má zrovna také chuť hrát a má zhruba stejné skóre tzv. rate. Rate si budujete po čas celé hry svými výhrami a prohrami. Podle ratu máte automaticky určenou pozici ve světovém žebříčku.

Na začátku máte 6 cp bodů a s každým online soubojem vám jeden zmizí, jakmile nemáte žádné cp body musíte 5 minut čekat, než můžete zase hrát. Čas samozřejmě ubíhá, i když hru vypnete, a tak je nechejte vždycky jednoduše nabít, ale pozor toto nabíjení zdarma funguje pouze do dvou cp bodů. V praxi to znamená, když se ke hře po chvilce vrátíte, můžete si zahrát 3 hry a poté zase čekat. Proč 3? Protože během hraní ubíhá čas také a tak se stihne jeden bodík nabít. Pokud byste chtěli hrát nepřetržitě, museli byste si kupovat cp flašky pomocí mikrotransakcí. Nejvýhodnější nabídka je 12 lahví za 8,50 dolarů, ovšem jejich nákup není životně důležitý, alespoň vás trošku limitují nezůstat u hry několik hodin v kuse a hra vás tímto způsobem rozhodně neomrzí. Kromě flašek si můžete kupovat i bonusy po dvou dolarech za 10 kusů.

Hraní

Když už víme pozadí samotné hry, pojďme si ji konečně zahrát. Poté co se vám vybere protivník, ocitnou se proti sobě dvě zvířátka a hrací pole pod nimi. Na hracím poli vidíte obrázky všech zvířátek a body získáváte, když spojíte minimálně tři zvířátka tažením prstu. Každý druh zvířátka vám přidává buď útok, nebo obranu. Hroch a slon jsou na obranu a ostatní zvířátka přidávají útok. V každém kole se náhodně zvolí jedno zvířátko, které přidává obojí. Kromě zvířátek můžete v hracím poli vidět další prvky.

První a nejčastější z nich je měnící se čtvereček, na který když kliknete, tak odstraní jeden druh zvířátka z hrací plochy, a tím pádem je získávání bodů jednodušší. Dále můžete objevit čtvereček s čepicí, nebo hlavou šéfa zoo. Čepice i hlava ztěžují protivníkovi hru v dalším kole. A jako poslední můžete na hrací ploše objevit srdíčko, které vám přidá životy. Na konci každého kola se sečtou získané body útoku a obrany a zvířátka začnou bojovat. Pokud je váš útok větší než obrana protivníka ubíráte mu životy. Když se životy dostanou na nulu, vyhráváte, když ne, následují další kola, kterých může být až pět, pokud i po pěti kolech není rozhodnuto, vyhrává ten s nejvíce životy.

V každém kole můžete využít jednoho bonusu, výměnu herní plochy, nebo vyrušení účinků čepice a ředitele zoo. Po nějaké době a mnoha vítězstvích můžete dokupovat zvířátkům různé estetické prvky jako je pozadí dekorace, pozdravy atd. Pozdravy zvířátka uskuteční vždy na začátku a konci kola a vy si z přednastavených pozdravů vybere ten, co se vám nejvíce líbí. V Zookeeprovi se také můžete účastnit mnoha akcí (event), ve kterých můžete vyhrát bonusy a dekoraci pro zvířátko.

Závěr

Zookeeper Battle je skutečně povedená a návyková hra, důkazem může být přes 10 miliónů hráčů. Hru doporučujeme opravdu pro každého a sami jsme u ní strávili spoustu času.

Videorecenze