Sony odmítá spekulace o prodeji své mobilní divize

sony_mobile_ico

Koncem února začaly po webu kolovat spekulace, interpretující rozhovor s generálním ředitelem společnosti Sony Kazuo Hiraiem tak, že by firma mohla prodat svou divizi, vyrábějící mobilní telefony. Původní formulace přitom zněla tak, že Sony bude „nadále zkoumat případné spojenectví s jinými společnostmi“, což mnohá média prezentovala jako možný konec značky Xperia (psali jsme 20. února ve článku Sony zvažuje ukončení výroby mobilních telefonů a televizí).

Sony využila probíhajícího veletrhu Mobile World Congress a přítomnosti i zájmu médií k tomu, aby zavádějící informaci o prodeji divize opravila. V první řadě to byl ředitel Kazuo Hirai, který v rozhovoru pro britskou BBC uvedl: „Musíme zaměřit větší pozornost na návratnost kapitálu, … Ale to neznamená, že bychom odcházeli z byznysu.“

Graf globálních prodejů na trhu smartphonů Graf globálních prodejů na trhu smartphonů

Zcela jasně se vyjádřil i šéf Sony Mobile Hiroki Totoki, který pro francouzský deník Le Figaro řekl, že spekulace o prodeji divize byly „naprosto nepravdivé“. Totoki dále poukázal na přítomnost ředitele společnosti na MWC, což má být důkaz „důležitosti tohoto segmentu pro Sony“. Kromě toho také potvrdil plány přeorientovat produktovou strategii a zpomalit frekvenci uvádění nových produktů na trh (Sony jako jedna z mála velkých firem uváděla dva klíčové mobilní telefony ročně).

Prvotní informace o možném prodeji mobilní divize svedly média na falešnou stopu. Hovořily totiž o „možných aliancích s jinými společnostmi“, což se patrně vztahuje k partnerství nebo společnému podnikání. V tomto směru nedošlo k žádné změně postoje a Sony velmi pravděpodobně bude zjišťovat, jaké jsou v tomto směru možnosti.

Sony odmítá spekulace o prodeji své mobilní divize Sony odmítá spekulace o prodeji své mobilní divize

Další zajímavé postřehy Totoki odhalil v rozhovoru pro The Wall Street Journal. Řekl, že by chtěl „znovu definovat, jak lidé komunikují“, a aby se mobilní divize „stala významným zdrojem zisku celé skupiny“. Dále zdůraznil, že budoucnost divize by mohla spočívat v softwaru. „Dosud komunikace fungovala hlavně hlasem, ale teď lidé používají fotografie a nálepky. Neměli bychom se vázat jen na smartphony a hardware.“

V budoucnosti se Sony hodlá více zaměřit na design a ergonomii, spíše než na nejnovější technické specifikace. „Z našich dlouholetých zkušeností v oboru spotřební elektroniky jsme se naučili, že spotřebitelé chtějí detaily, které nelze dodat prostým sestavením výkonných součástek“, uvedl šéf Sony Mobile.

Zdroj: Xperia Blog.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (88)