SHADOWGUN: DeadZone – recenze betaverze

deadzone featured

Kdo by neznal populární střílečku brněnských vývojářů Shadowgun. Tato akční řežba z třetí osoby si díky své perfektní grafice a hratelnosti vydobyla jedno z nejlepších pozic v těch nejstahovanějších hrách na Google Play a není se čemu divit. Shadowgun je totiž jedna z mála mobilních her, kterou můžeme hravě srovnat s ostatními počítačovými či konzolovými tituly. Před pár týdny pro nás vývojáři z Madfinger Games zpřístupnili multiplayerovou betu. Nejprve se jí dočkali vlastníci Tegra 3 zařízení a nyní už je dostupná i pro ostatní telefony. Pojďme si shrnout základní poznatky z této betaverze. Bude se skutečně jednat o revoluci v hraní na telefonech online?

Po nainstalování a spuštění této bety, která je zdarma, se dostaneme do nabídky s přihlášením. Stačí si v rychlosti vytvořit účet, lognout se a začít hrát. Nejprve se však dostaneme do menu, kde si navolíme vše potřebné pro budoucí hraní. Kromě nákupu zbraní, itemů a perků si zde můžeme nastavit senzitivitu míření, statický či dynamický joystick a dokonce také samotnou grafiku hry. Když už je náš hrdina vyzbrojen, stačí stisknout tlačítko game a vydat se do hry. Systém přihlášení do her je zatím automatický a nelze mu nic vyčíst. Hra vám nalezne ten nejlepší server ve vašem regionu a vy nemusíte čekat ani vteřinu. Vyberete si mód (DeathMatch či Zone Control o vlajky) a stisknete tlačítko play.

A nyní k tomu hlavnímu. Určitě vás zajímá, jak se hra hraje, jestli je plynulá a zda se nejedná o pouhé pobíhání ze strany na stranu a snahu o zasažení nepřátel zoufalou střelbou do prostoru. Odpověď je stručná. Ne! Co se týče samotných přestřelek, jsou zvládnuté na jedničku a to ať už se jedná o souboje tváří v tvář, nebo palbu z krytu. Schovat se můžete za téměř každou zeď, bednu či jakoukoli jinou překážku. Získáváte tak velkou výhodu nad hráči, kteří pouze brouzdají mapou a snaží se střílet na vše, co se hýbe. Jelikož se ve hře většinou nachází větší množství hráčů, tak se vám „camping“ může šeredně vymstít.

Dalším základním faktorem úspěchu bude vaše schopnost správně mířit. Nebudeme se teď bavit o bezdrátových gamepadech, ale o hraní holýma rukama. Použijeme zde zaběhlou frázi: je to o zvyku. Zpočátku jsme při testování této betaverze každé kolo končili s ne příliš úspěšným skóre. Po hodince hraní se to však obrátilo a bez problému jsme dosáhli kladného KD (Kill-Death) ratingu. Bylo tomu tak i díky tomu, že většina hráčů si na dotykové ovládání multiplayerové střílečky ještě nezvykla. Poznáte to podle toho, když vidíte zmateně pobíhající nepřátele, kteří se k vám otáčejí zády a marně se vás snaží zasáhnout. Přitom míří kdesi ke stropu a vám nezbyde, než se pousmát a odpravit je.

Grafická stránka hry je totožná se základním Shadowgunem. Je tedy vynikající. Nepřátelé při zásahu odlétávají, různě se krčí a celkově to na hráče působí velmi kladným dojmem. Stručně řečeno, máte ze svých killů radost, a proto vás bude bavit DeadZone hrát. Při stisknutí hvězdičky v levé horní straně displeje se můžete podívat na své statistiky hraní. Je to obdoba tlačítka Tab v jakékoli střílečce na stolních počítačích. Za získané killy dostáváte zkušenosti a zvyšuje se vás rank. Čím vyšší je, tím lepší výzbroj můžete použít.

Jelikož je hra zdarma a zřejmě tomu tak i zůstane, budou zde hrát velkou roli mikrotransakce. Doufejme však, že se vývojářům z Madfinger Games podaří zaměřit in-game platby na skiny, či méně podstatné předměty, které by ostatní hráče ve velké míře nezvýhodňovaly. Nikdo z nás by určitě nechtěl, aby hra dopadla způsobem, že kdo si více zaplatí, získá tu nejlepší zbraň a zabije každého protivníka na jednu ránu.

Multiplayerový Shadowgun se rozhodně vyvedl. Autorům se povedlo to nejdůležitější. Skvělou hratelnost ze Singplayeru ve stejné formě převedli do hry více hráčů a k tomu mnohé přidali. Musíme mít na paměti, že se jedná o pouhou betaverzi, na což i Madfinger při spuštění hry sami upozorňují. Neobsahuje tedy vše, co později nabídne plná verze. I tak se jedná o naprosto skvělý zážitek. Shadowgun Deadzone je výborně zpracovaný, optimalizovaný a hlavně se s ním dobře zabavíte. Multiplayerová éra mobilních telefonů právě začíná!

Video

SHADOWGUN: DeadZone – recenze betaverze

SHADOWGUN: DeadZone - recenze betaverze