Vadí vám reklamy v aplikacích? (Víkendová hlasovačka a diskuze)

reklamy_v_aplikacich_ico

Reklamy v aplikacích na Androidu jsou jedním ze způsobů, jak si vývojáři mohou vydělat nějakou tu korunu za svou práci. Provedení bývá různé: od decentních proužků, krčících se někde v koutku obrazovky, přes celoobrazovkové reklamy, až po reklamní videa, která nelze zavřít. V klientech sociálních sítí jsou častou formou takzvané „sponzorované příspěvky,“ které při zběžném pohledu skoro nelze odlišit od regulérního obsahu.

Na jedné straně se dá říci, že čím je reklama nepřehlédnutelnější, tím je větší šance na nějakou akci ze strany diváka/uživatele. Zejména u reklamních ploch placených za „proklik“ (klepnutí a přechod na určenou adresu) je logická motivace k vyšší agresivitě sdělení. Spolu s vyšší mírou výraznosti a „otravnosti“ reklamy však roste i neochota uživatelů reklamu strpět.

Ideálním cílem, jak spojit snahu vývojáře o finanční profit a současně zbavit uživatele vlezlých reklam je možnost zakoupení placené verze aplikace. Bývá zvykem, že kromě přidání více či méně zajímavých funkcí je placená varianta také zcela bez reklam. Ne vždy ale vývojáři tento model nabízejí.

Například navigace Waze začala nedávno v Česku zobrazovat při některých zastaveních na křižovatkách reklamu s možností navedení na pobočku zadavatele jedním klepnutím. Je to sice zajímavý koncept, v komunitě se ale rychle vyprofilovala skupina uživatelů, kteří by byli ochotni zaplatit za to, aby se jim reklama nezobrazovala. Waze respektive její majitel Google však takovou možnost nenabízí a dle neoficiálních informací ani nabízet nebude. Nespokojení uživatelé tak mají jen dvě možnosti: reklamu „překousnout,“ nebo si najít jinou navigaci (což s ohledem na bohaté a aktuální dopravní informace ve Waze nebude jednoduché).

Navigace Waze začala nedávno v Česku zobrazovat při některých zastaveních na křižovatkách reklamu Navigace Waze začala nedávno v Česku zobrazovat při některých zastaveních na křižovatkách reklamu

Podobných příkladů bychom našli více, proto se někteří uživatelé uchylují k blokování reklamy pomocí nejrůznějších nástrojů, vyžadujících ke své činnosti zpravidla práva roota. Tím ale připravují o možný zisk všechny autory aplikací, včetně těch, jež své uživatele neotravují.

Vadí vám reklamy v aplikacích?

V tomto kole Víkendové hlasovačky a diskuze se tedy pokusíme zjistit, jak vnímají reklamu v aplikacích naši čtenáři. Vadí vám reklamy, nebo ne? A pokud ano, jaké řešení vnímáte jako ideální?
[gravityform id=“77″ title=“false“ description=“true“ ajax=“true“]

Hlasování z naší aplikace.

V diskuzi pod článkem se můžete rozepsat třeba o tom, jaké konkrétní formáty reklamy vám nejvíce vadí, a které naopak tiše tolerujete. Dokážete popsat reklamu, která vám nevadí? Budeme rádi i za tipy na aplikace, které reklamu zobrazují, ale nenabízejí regulérní možnost, jak se jí zbavit (například zakoupením placené verze). Pokud si chcete zahrát na vizionáře, můžete nám zkusit nastínit svou představu, jakým způsobem budou realizovány reklamy třeba za sto let.

Hlasovačka z minulého týdne

Minulý týden jsme se v rámci Víkendové hlasovačky a diskuze dotkli tématu, které hýbalo snad všemi médii. Psalo se o něm na Internetu, mluvilo v rádiu i televizi. Příval informací byl až natolik velký, že mnohé konzumenty obsahu otrávil či znechutil. Ano, řeč je o hře Pokémon Go. My jsme se snažili zjistit, jak na ni reaguje naše čtenářská obec.

Ačkoli jakýkoli článek o Pokémonech trhal dosavadní rekordy čtenosti, 56 % respondentů naší ankety uvedlo, že hru nehraje, protože je vůbec nezajímá. Dalších 5 % Pokémony vyzkoušelo, ale nezaujali je, čtyřem procentům hlasujících pak hra nešla nainstalovat.

Hlasovačka z minulého týdne Hlasovačka z minulého týdne

9 % respondentů hraje Pokémony méně než hodinu denně, nejsilnější skupina hráčů, čítající jedenáct procent, hraje mezi jednou až dvěma hodinami. 8 % hraje mezi 2 až 4 hodinami a další 4 % pak dokonce ještě déle.

Pokud budeme předpokládat, že sobotní Hlasovačku navštěvují především pravidelní čtenáři našeho portálu, můžeme konstatovat, že ačkoli číslo 65 % nehrajících působí zásadně, opak je pravdou. Asi jen těžko bychom hledali hru, kterou by hrála třetina čtenářské obce. Pokémoni jsou prostě fenoménem dnešní doby. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (32)