PowerAmp: recenze mocného přehrávače

SC20111009-160705

Dnešní recenzi by si neměli nechat ujít zejména hudební nadšenci, kteří chtějí dát sbohem MP3 přehrávači. Těm, kteří se rozhodli využít svůj telefon naplno. Vzali jsme si totiž na mušku oblíbenou aplikaci PowerAmp, která, věřte mi, váš přehrávač trumfne.

Po prvním spuštění vám PowerAmp nabídne prohledání paměti telefonu a SD karty pro přidání hudebních souborů do knihovny, podporující následující souborové formáty: mp3, mp4/m4a (včetně alac), ogg, wma, flac, wav, ape, wv, tta. Můžete aplikaci určit, které složky prohledávat, aby vám do knihovny skladeb nenabízela např. vyzváněcí melodie. Knihovnu skladeb můžete zobrazit buď podle složek (Folders), nebo podle ID3 značek (Library). Pokud si stáhnete skladbu, která nemá ID3 definované, nezoufejte. Aplikace nabízí jejich vložení, respektive opravu.

Velkou výhodu aplikace spatřuji v možnosti rozšířeného nastavení ekvalizéru, včetně zesílení basů, což je velkou slabinou u nativní androidí aplikace. Zvolená nastavení můžete uložit, pojmenovat podle svého gusta a libovolně mezi nimi přepínat.

Další příjemnou funkcionalitou je podpora widgetů, ktreré androidistům nemusíme nijak zvlášť představovat. Na výběr jsou celkem 4 možnosti: velikost 4×1 bez a včetně obalu alba, dále velikost 4×2 a také varianta přes celou plochu.

Velmi žádanou a ceněnou vlastností je umístění widgetů také na lock-screen, čímž odpadá nutnost odemknout displej pokaždé, když chcete změnit skladbu, nebo se prostě dostat do rozhraní přehrávače. Na výběr je buď velikost 4×2 včetně digitálních hodin, nebo opět verze 4×4 přes celou plochu displeje. Ať už zvolíte kteroukoliv variantu, pod widgetem je vždy zobrazeno tlačítko pro okamžité odemknutí displeje.

Dalších možností nastavení je mnoho – od automatického stahování obalů alb (je možné nastavit i to, zda se obaly stahují pouze přes wifi, nebo kdykoliv), přes editaci ID3 tagů, až po nastavení ovládání přehrávače tlačítkem na sluchátkách nebo například možnosti prolnutí skladeb (a v jakých případech). Doporučuji nastavení projít opravdu kompletně, protože jistě přijdete na spoustu vychytávek, jak si PowerAmp přizpůsobit k vlastní spokojenosti.

V marketu si můžete stáhnout 15denní plně funkční trial verzi, abyste si vyzkoušeli, co všechno aplikace umí a zdá vám vyhovuje. Plná verze vás bude stát necelou stovku.

radim_nevyhosteny
O Autorovi - radim_nevyhosteny