Podíl Samsungu na trhu chytrých telefonů klesl ve 4. čtvrtletí na pouhých 10 %

samsung_podil_ico

Podle zprávy americké společnosti pro výzkum trhu Strategy Analytics klesl celkový podíl Samsungu na trhu chytrých telefonů v průběhu 4. čtvrtletí roku 2014 na pouhých 10 procent. Ano, čtete správně: jen jeden z deseti chytrých telefonů prodaných ve čtvrtém čtvrtletí měl na sobě logo Samsung. Výsledky vycházejí z počtu prodaných kusů.

Naproti tomu podíl produktů firmy Apple vzrostl ve stejném období na neuvěřitelných 48,9 %. Z hlediska příjmů si ale Samsung drží 17,4% zastoupení.

Samsung byl poražen Applem i z hlediska ročního podílu na trhu – zatímco jihokorejský výrobce prodal 25,1 % smartphonů, jeho velký rival se může pochlubit 37,6 procenty. Od čtvrtého čtvrtletí roku 2011, kdy byl představen iPhone 4S, je to poprvé, kdy celkový podíl Samsungu na trhu smartphonů klesl na tak nízkou úroveň.

Naopak v roce 2013 se Korejcům i díky tehdejší vlajkové lodi Galaxy S3 podařilo prodat téměř stejně chytrých telefonů, jako Applu (podíly tehdy byly 34,1 % ku 34,2 %), ale poté, co loni Apple přišel s iPhonem 6 a iPhonem 6 Plus s větší obrazovkou, rozdíl mezi podíly na trhu se opět začal zvětšovat.

Třetím největším hráčem na trhu je LG s podílem 4,3 %, následuje Huawei se 3,8 %, Sony se 3,7 % a Xiaomi se 3,3 %.

Zdroje: SamMobile, Business Korea, Phone Arena.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (72)