Obchod Play a jeho problémy. Víme jak je vyřešit

problemy_obchod_play_ico

Obchod Play je pro většinu uživatelů součástí, bez které si neumí představit život. Aby také ne – najdete v něm prakticky všechny aplikace a hry, které si můžete často zdarma stáhnout a nainstalovat. Kromě toho se také stará o automatické aktualizace všech programů. Proto bývají případné problémy s Obchodem Play vnímány uživateli jako zásadní a často je řeší v internetových diskuzních fórech. Připravili jsme pro vás přehled postupů, díky kterým byste měli být schopni přimět zlobivý repozitář opět k poslušnosti.

Tomuto tématu jsme se věnovali například v roce 2014 ve článku Obchod Play: Seznam nejčastějších chybových kódů a jejich řešení, letos jsme pak přinesli možné řešení jedné z potíží v návodu Máte problém s Google Play službami? Zkontrolujte stav v Play Services Info.

Vyčistěte cache aplikace Obchod Play

Cache si vytvářejí jednotlivé aplikace a v některých případech mohou tímto způsobem zabrat poměrně značné množství úložiště. Když nějaký program přestane fungovat, je vyčištění cache jedním ze způsobů, jak ho můžete opravit.

V případě Obchodu Play je postup vyčištění cache následující:

  1. Otevřete systémové nastavení.
  2. Vstupte do sekce Aplikace.
  3. Přejděte na záložku Vše.
  4. Vyhledejte a otevřete položku Obchod Google Play.
  5. Klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť.

Vymažte data Obchodu Play

Odstranění dat aplikace Obchod Google Play je ve srovnání s promazáním cache trošku drsnějším postupem, který uvede program do původního stavu, v jakém byl před prvním spuštěním. Postup je velice podobný předchozímu:

  1. Otevřete systémové nastavení.
  2. Vstupte do sekce Aplikace.
  3. Přejděte na záložku Vše.
  4. Vyhledejte a otevřete položku Obchod Google Play.
  5. Klepněte na tlačítko Mazání dat.
  6. Potvrďte svou volbu stiskem OK.

Odstraňte aktualizace Obchodu Play

V některých případech může za nefunkčnost aktualizace, která je buď nekompatibilní s daným zařízením, nebo se zcela nepodařila. Pokud se problémy objevily po updatu, může být řešením návrat ke starší verzi aplikace.

  1. Otevřete systémové nastavení.
  2. Vstupte do sekce Aplikace.
  3. Přejděte na záložku Vše.
  4. Vyhledejte a otevřete položku Obchod Google Play.
  5. Klepněte na tlačítko Odinstalovat aktualizace.
  6. Potvrďte svou volbu stiskem OK.
  7. Potvrďte, že chcete aplikaci nahradit původní verzí.

Počítejte ale s tím, že Obchod Play se aktualizuje automaticky bez zásahu uživatele, takže s velkou pravděpodobností dříve či později dojde k jeho opětovné aktualizaci na nejnovější verzi. Pak můžete doufat, že update tentokrát proběhne bez potíží, případně že bude k dispozici novější verze s opravenou chybou.

Vymažte data a cache Služeb Google Play

Služby Google Play jsou jednou z klíčových komponent aplikace Obchod Play. Jedná se proces, běžící na pozadí, který se stará o zajištění aktualizací, včetně instalace nových verzí klientské aplikace, stahování, instalaci a další nezbytnosti. Proto se případný problém se Službami projeví často i potížemi při stahování a instalaci aplikací. Je tedy pravděpodobné, že pokud nepomohl ani jeden z dosud nabídnutých kroků, bude příčina problémů právě zde. Jako další tedy doporučujeme vymazat data a cache Služeb Google Play.

  1. Otevřete systémové nastavení.
  2. Vstupte do sekce Aplikace.
  3. Přejděte na záložku Vše.
  4. Vyhledejte a otevřete položku Služby Google Play.
  5. Klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť.
  6. Pokud ani toto opatření nezabere, můžete zkusit klepnout na tlačítko Správa paměti a následně zvolit Vymazat všechna data. Počítejte ale s tím, že tento krok bude mít poměrně zásadní následky v podobě nutnosti nastavit znovu účet Google.

Nainstalujte si poslední verzi Služeb Google Play

Pokud žádné z výše uvedených řešení nepřivedlo vašeho Androida k rozumu, můžete zkusit nainstalovat nejnovější verzi Služeb Google Play, která by měla zajistit vyšší stabilitu. Nejsnadnější metodou, jak dosáhnout aktualizace Služeb Google Play, je odebrání a opětovné přidání účtu Google.

  1. Otevřete systémové nastavení.
  2. Vstupte do sekce Účty.
  3. Vyberte položku Google.
  4. Zvolte požadovaný účet.
  5. Z kontextové nabídky vyberte možnost Odebrat účet.
  6. Potvrďte své rozhodnutí tlačítkem Odebrat účet.

Účet pak můžete přidat následovně:

  1. Otevřete systémové nastavení.
  2. Vstupte do sekce Účty.
  3. Klepněte na tlačítko Přidat účet.
  4. Vyberte Google.
  5. Projděte procesem přihlášení, během kterého zadáte své uživatelské jméno, heslo a přijmete licenční podmínky.

Řešíte či jste řešili problémy s Obchodem Play?

Věříme, že výše uvedené postupy nakonec přimějí váš Obchod Play k fungování. Je zřejmé, že příčin problémů může být celá řada, nicméně v naprosté většině případů se potíže těmito metodami podaří odstranit.

Budeme rádi, když nám v diskuzi pod článkem dáte vědět, jaké problémy s Obchodem Play máte nebo jste měli, a který postup nakonec pomohl s jejich vyřešením.

Zdroj: android.sc.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (16)