Nová verze Foursquare 3.0: Vydejte se na průzkum města

No Image-06

Dnes vyjde nová verze Foursquare. Jako novinky přináší doporučování míst a odměňování skupin uživatelů.

Projekt Foursquare byl zahájen v roce 2009 na festivalu SXSW v Austinu s myšlenkou „učinit města použitelnějšími.“ Dnes se tato sociálně-geolokační služba může pochlubit téměř 7,5 miliony uživatelů a téměř 500 miliony check-iny v průběhu posledního roku.

Jak Foursquare pokračuje v růstu, neusíná na vavřínech a přidává stále nové funkce, využívající rostoucí databázi míst a sociálních informací. Zakladatel společnosti Dennis Crowley publikoval v aktuálním příspěvku na blogu podrobnosti ohledně plánů a budoucnosti Foursquare.

Dennis vysvětlil, že každý check-in je důležitý a jak záleží na okolnostech, slovy: „Věděli jsme, že check-iny jsou zajímavé v přítomném čase („Hele, Honza je v baru!“), ale nejzajímavější jsou, když se posuzují globálně: jako historie míst, kde jste byli a s jakými lidmi jste se tam setkali. Svět se stává mnohem zábavnějším, společenštějším a zajímavějším, když znáte souvislosti.“

Nová verze 3.0 přinese několik významných změn, které by mohly zásadně změnit způsob použití této služby. Hlavní novinkou je karta Explore, nabízející doporučená zajímavá místa. Tato funkce sbírá všechny check-iny a tipy od komunity Foursquare a odvozuje z nich osobní doporučení na základě vaší pozice. Na kartě Explore mohou uživatelé rychle prozkoumat návrhy v několika předdefinovaných kategoriích, jako jsou potraviny, káva, noční život a obchody, nebo mohou vyhledat cokoli jiného. Návrhy jsou založeny na celé řadě faktorů – v úvahu se berou místa, kde jste byli v minulosti, co navštívili vaši přátelé, vaše věrnost oblíbeným místům, co je populární u ostatních uživatelů, den v týdnu, denní doba a tak dále.

Nová aktualizace se rovněž snaží podporovat aktivitu uživatelů vyladěním žebříčků s novým týdenním barometrem činností, který nyní není „resetován“ každý týden, ale hodnotí období uplynulých sedmi dnů.

Foursquare také zavádí nové odměny za věrnost v rámci programu Special. Firmy mohou nabídnout šest typů odměn, nabídek, nebo propagačních akcí swarmům, skupinám přátel, štamgastům, nováčkům, starostům, nebo prostě každému, kdo provede check-in. Karta Places nyní obsahuje odkaz pro zobrazení speciálních nabídek v blízkosti aktuální polohy, díky čemuž je jednodušší najít podniky, které odměňují Foursquare uživatele.

Celkově to vypadá jako další solidní vydání Foursquare. Pozitivní je zaměření na objevování a jistě bude zajímavé sledovat, jak místní firmy zareagují na vylepšený program Special. Nové verze budou uvolněny současně pro Android a iPhone.

Akualizace Foursquare 3.0 by se Android Marketu měla objevit během dne.

Zdroje: Android and me, Android Police

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (0)