Niantic: Pokémoni přerostli Tinder, zašlapali Twitter a rozprášili Facebook

Niantic a Pokémon Go

Jistě jste si nemohli nevšimnout, že AR hra od studia Niantic Labs, Pokémon Go, suverénně válcuje všechny trendy. Hra byla vydána ve středu 6. července, ale pouze pro Austrálii a Nový Zéland. Později se pak připojilo ještě Japonsko a USA, a v posledních dnech i většina Evropy. Podle Nianticu měla být hra pro celý svět uvolněna dříve, ale díky mase hráčů ze všech světových regionů, kteří si hru nainstalovali přes APK balíček, se projevily problém se servery, které takový nápor jednoduše nestíhají odbavovat. A Niantic popravdě udělal dobře, že s vydáním do Obchodu Play počkal. Kdyby totiž hru vydali, a Niantic pak zaskočily takové problémy se servery, pravděpodobně by za to slízli mnoho kritiky.

Niantic: Jsou Pokémon Go nejúspěšnější mobilní hrou?

Hra ještě stále není v Obchodě Play, ale i přes to již dokázala překonat mnohé statistiky. Například takový Tinder. Je to aplikace, která si dává za úkol hodnotit a následně seznámit dva svobodné protějšky, kteří hledají svou druhou polovičku. Tato aplikace je po celém světě velmi oblíbená a má obrovskou základnu uživatelů. Jenže již po dvou dnech byl Tinder překonán Pokémony v celkovém počtu instalací na Androidu.

Pokémon Go válí Tinder

Jenže tím to zdaleka nekončí. Jakmile se nějaký vlak tak rychle rozjede, jen těžko se zastavuje, dokud má kam jet. V současné době hra pokořila další velkou službu. Pokémoni si dokázali podat i sociální síť Twitter. Podle webové analýzy SimiliarWeb, ze dne 9. července se tak mělo stát velmi brzy. A také se tak stalo. Tentokrát ale nejde o počet instalací aplikace, ale o denně aktivní uživatele, což je možná ještě zajímavější.

Niantic Pokémon Go míří nad Twitter

Nakonec podlehl i Facebook

Ve středu 13. července hra překonala tu zatím největší hranici. Obor měření je opět jiný, ale již několik v něm suverénně dominovala aplikace Facebook. Jedná se o čas, který uživatelé v aplikaci průměrně stráví. Zatímco Facebook světu aplikací dominoval s průměrnými 22 minutami, které uživatel v aplikaci denně stráví, hra studia Niantic ho překonala o celých 11 minut. V průměru tedy hráči stráví ve hře 33 minut denně.

Start této hry v rozšířené realitě je neskutečně úspěšný. Po takovém startu by toužil kdejaký vývojář. Vždyť i jen samotnému Nintendu, díky Pokémon Go, vyskočily akcie o 23% za jediný den, což nebylo k vidění dobrých dvacet let. Teď už zbývá jen otázka: Co se stane, až Niantic vypustí hru volně do celého světa, do obchodů s aplikacemi? Překoná hra nějaký další obrovský milník?

Zdroje: androidauthority.com, cnet.com

Daniel Macho
O Autorovi - Daniel Macho

Svéhlavý geek, který od dětství digitalizuje svět kolem a přivádí do něj nejnovější technologické prvky a výstřelky. Také zarytý Androiďák, v posledních letech organizátor GUG.cz… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (22)