Nachytejte svého O2 Guru na švestkách

o2guru_header

Téměř s jistotou Vám neuniklo spojení O2 Guru, neboť se s tímto projektem můžete již delší dobu setkávat buď přímo v pobočkách českého operátora, nebo třeba v televizi či jiných reklamních plochách. Cílem tohoto projektu je zajistit, aby se každý, kdo má složitější problém či otázku ohledně telefonů, mohl obrátit na vyškoleného pracovníka O2. Tito Guru by měli být vybaveni většími znalostmi a dovednostmi, než je tomu v případě „obyčejných“ pracovníků. U zrodu tohoto projektu jsme byli i my a naším úkolem nyní bude ověřit, jak rozsáhlé jsou znalosti těchto odborníků a zdali jsou skutečnými guru ve svém oboru.

Co to jsou O2 Guru?

Projekt O2 Guru pod sebou ukrývá desítky vstřícných a technicky vzdělaných pracovníků, kteří sídlí ve vybraných pobočkách O2 a jsou připraveni na veškeré dotazy zákazníků. Připadá Vám to jako běžný model ostatních operátorů? O2 Guru se liší v tom, že prošli pečlivým školením, na kterém se podílelo spoustu významných firem na poli mobilních technologií a nechybělo ani zastoupení portálu Svět Androida. O2 Guru je také jiné v tom, že jejich úspěch se nehodnotí podle toho, kolik zlaťáků společnosti O2 přinesou, ale jak spokojený bude zákazník po opuštění pobočky. S tím souvisí také fakt, že k O2 Guru může přijít úplně kdokoliv a je nepodstatné, s jakým logem sídlí SIM karta v jeho přístroji.

Jak je využít?

Budete-li mít nějaký problém s telefonem, potřebujete-li poradit nebo se na něco zeptat ohledně mobilních přístrojů, nemusíte se vůbec zajímat o to, zda používáte služby O2, ale můžete se rovnou obrátit na O2 Guru. Aby byla zajištěna maximální spokojenost zákazníků, komunikace s Guru probíhá na prodejně ve formě osobní schůzky. Jelikož je o tento projekt veliký zájem, je logické, že samotné schůzce musí předcházet dohodnutí termínu, kdy máte Vy a zároveň Guru čas. Je potřeba mít také na paměti, že tito profesionálové nesídlí na každé pobočce, a tak musíte věnovat pozornost také výběru místa. Vše potřebné naleznete na stránce O2, kde se každý návštěvník dozví, kde jsou O2 Guru přítomní, kdy mají čas a můžete se ihned objednat.

Nachytejte svého O2 Guru na švestkách

Co se pod tímto názvem skrývá?

Ačkoliv tento projekt nevznikl v O2, ale na našem portálu Svět Androida, již podle názvu určitě tušíte, o co se bude jednat. Náš portál se podílel na školení těchto pracovníků a logicky nás tak napadlo, že bychom si mohli jednotlivé pracovníky proklepnout a zjistit, jak moc jsou si jisti v kramflecích mobilních technologií. Proto vznikl tento projet, který má za úkol otestovat znalosti těchto pracovníků, a my je poté zhodnotíme.

Jak budeme postupovat?

Kdybychom poslali do O2 email, že se k nim jde podívat redaktor portálu Svět Androida se sérií otázek, asi by to nebylo to pravé ořechové. Nad ničím jsme tedy nepřemýšleli a objednali se jako úplně normální zákazník, který si právě pořídil telefon se systémem Android a měl by několik otázek. Z každé návštěvy O2 Guru si tak odneseme hodnocení, jak si který Guru s vybranými otázkami poradil, a budeme Vás o nich informovat v samostatných článcích.

Na co se budeme ptát?

Pracovníky poboček O2 zasypeme vybranými dotazy, které se budou týkat převážně systému Android, neboť na školení v této oblasti jsme se podíleli. Do podob otázek mohli promlouvat také naši čtenáři, kteří měli možnost v jednom z úvodních článků vyplnit dotazník s otázkou. Všem, kteří nám do redakce dotazník zaslali, moc děkujeme. I za pomocí Vašich dotazů jsme vytvořili seznam otázek, kterým se pokusíme potrápit O2 Guru.

Seznam otázek

  1. Proč se prostředí systému Android může u jednotlivých telefonů lišit?
  2. Co je to NFC a k čemu se dá využít?
  3. QR kódy – co je to a jak to využít?
  4. Jak udělat snímek obrazovky?
  5. Co dělat při bricku telefonu, nechci-li využívat servis a chci si udělat unbrick sám? SGS II
  6. Jak přepnout telefon do nočního režimu, kdy se automaticky vypnou data, Wi-Fi, zvuky atp.? Existuje způsob, jak tento proces zautomatizovat, aby se všechny funkce v určitou dobu zase zapnuly?
  7. Předinstalovaná klávesnice v telefonu mi příliš nevyhovuje. Je nějaká možnost nahrát jinou klávesnici? Doporučil byste nějakou?
  8. Viry v systému Android. Hrozí nebezpečí? Jak se chránit?
  9. Jak můžu synchronizovat můj kalendář s kalendářem v Mac OS X?
  10. Kdy bude Ice Cream Sandwich pro LG Optimus 2X?
  11. Ztrácím záruku na telefon, když nahraju jinou ROM než oficiální? Jsou rizika pro poškození telefonu?
  12. Jak využít rozpoznávání hlasu v systému Android?
  13. Jak nastavit e-mailového klienta?
  14. Co je to root? K čemu je a potřebuji ho?
  15. Proč O2 vydává aktualizace na telefony po několikaměsíčním zpoždění, ať už v porovnání s výrobcem, nebo jinými operátory?
  16. Jakým způsobem mohu kupovat aplikace a co k tomu potřebuji? Dá se aplikace vrátit?
  17. V čem se liší novější verze systému Android od starších? Je nutné telefon aktualizovat? Jak?
  18. Co jsou to Widgety, k čemu mi jsou a jak s nimi pracovat?
  19. Jak na platbu přes NFC?
  20. Jak lze na SGS III nastavit přesměrování hovorů?
  21. Co je to Launcher? Dá se pořídit jiný?
  22. Jak nejjednodušeji přenést kontakty ze starého androidího přístroje na nový?
  23. Jak zálohovat kontakty v systému Android?
  24. Jak v telefonu využít GPS? Jak je to s navigacemi a placením?
  25. Podle čeho vybírat telefon se systémem Android? Je velký rozdíl mezi levnými a drahými přístroji?

Jak O2 Guru dopadli?

O samotných výsledcích našich schůzek Vás budeme průběžně informovat a v každém článku si jednotlivě představíme pobočku a pracovníka, s kterým jsme měli při zodpovídání dotazů čest. Co myslíte, poradí si s dotazy na jedničku?

Jan Dolejš
O Autorovi - Jan Dolejš

Uchvácen mobilními technologiemi a veškerým dějstvím v oblasti IT. Google Android se stal mojí srdcovou záležitostí a nehodlám se jej jen tak vzdát. S oblibou… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (31)