Lookout Push Ad Detector: Zatočte s reklamou v notifikační liště!

lookout_apd

Reklamní proužky v aplikacích pro Android jsou jednou z forem, jak si autor může přijít na nějaké ty „drobné.“ V poslední době se ale stále častěji objevují agresivnější formáty, obtěžující uživatele reklamou v notifikační liště – tzv. „push reklamy.“

Nejde přitom o nové téma – už v květnu loňského roku se objevila technologie AirPush, jejíž autoři slibovali developerům až desetkrát vyšší míru „prokliků“ ve srovnání se statickou reklamou. Jednou z prvních aplikací, která AirPush použila, byl APNDroid slovenského programátora Martina Adámka. Uživatelé tehdy reagovali velmi negativně, následkem čehož byl APNDroid dočasně stažen z Android Marketu jako „škodlivý.“ Autor pak AirPush odstranil a vydal novou „čistou“ verzi, přičemž uvedl, že se poučil a již nebude tuto formu reklamy používat. Aktuálně je APNdroid dostupný již jen jako placená aplikace.

Letos v tomto směru zaujal japonský operátor KDDI, který do svých telefonů instaloval alternativu Android Marketu, jež po jedné z aktualizací začala zobrazovat reklamní sdělení v notifikační liště. I on nakonec ustoupil tlaku veřejnosti a negativním reakcím, a s tímto způsobem propagace skončil.

Přesto se v Marketu nadále objevují aplikace, jež do telefonu zanesou reklamní systém tohoto typu. Nejedná se přitom o žádnou „šedou zónu“ – Patryk Kaflowski, autor programu Dog Whistle (promění telefon v píšťalku pro psy), taktéž nedávno implementoval reklamy v notifikaci. Podle dostupných informací přitom do té doby jeho aplikaci stáhlo více než 250 tisíc uživatelů a chlubila se hodnocením 4,5 z 5 možných. Ani v tomto případě není odezva ze strany těch, jež si program nainstalovali, právě pozitivní.

Jestliže často instalujete nové programy, může být obtížné zjistit, který z nich reklamní systém do telefonu zanesl, neboť reklamy v notifikaci se obvykle začnou zobrazovat až po nějaké době. Podobně problematické bývá zjištění viníka nežádoucích reklam v případech, kdy se vtíravý reklamní systém instaluje v nějaké aktualizaci.

Bezpečnostní společnost Lookout vyslyšela uživatele, a nabídla jednoúčelový „antivir,“ který se zaměřuje výhradně na detekci aplikací, jež v sobě obsahují tento způsob reklamy. Proces je poměrně jednoduchý – stačí nainstalovat Lookout Push Ad Detector a spustit skenování. Na konci se zobrazí seznam programů, používajících push reklamy. Soudě dle dosavadních ohlasů uživatelů Push Ad Detector opravdu funguje, a dělá to, co slibuje.

Lookout Push Ad Detector

Lookout Push Ad Detector

Aktuálně jsou detekovány tyto technologie/sítě:

  • Airpush
  • Appenda
  • LeadBolt
  • Moolah Media
  • Startapp
  • TapIt!
Lookout Push Ad Detector

Lookout Push Ad Detector

Lookout Push Ad Detector

Lookout Push Ad Detector

Lookout Push Ad Detector
Lookout Labs
Verze 1.0 (3. 2. 2012)
Velikost 210 kB
2.1+


Zdarma
generuje SvetAndroida.cz

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (17)