Lookout Push Ad Detector: Zatočte s reklamou v notifikační liště!
- Zprávičky
- Karel Kilián
- 22.12.2023
- 17
Reklamní proužky v aplikacích pro Android jsou jednou z forem, jak si autor může přijít na nějaké ty „drobné.“ V poslední době se ale stále častěji objevují agresivnější formáty, obtěžující uživatele reklamou v notifikační liště – tzv. „push reklamy.“
Nejde přitom o nové téma – už v květnu loňského roku se objevila technologie AirPush, jejíž autoři slibovali developerům až desetkrát vyšší míru „prokliků“ ve srovnání se statickou reklamou. Jednou z prvních aplikací, která AirPush použila, byl APNDroid slovenského programátora Martina Adámka. Uživatelé tehdy reagovali velmi negativně, následkem čehož byl APNDroid dočasně stažen z Android Marketu jako „škodlivý.“ Autor pak AirPush odstranil a vydal novou „čistou“ verzi, přičemž uvedl, že se poučil a již nebude tuto formu reklamy používat. Aktuálně je APNdroid dostupný již jen jako placená aplikace.
Letos v tomto směru zaujal japonský operátor KDDI, který do svých telefonů instaloval alternativu Android Marketu, jež po jedné z aktualizací začala zobrazovat reklamní sdělení v notifikační liště. I on nakonec ustoupil tlaku veřejnosti a negativním reakcím, a s tímto způsobem propagace skončil.
Přesto se v Marketu nadále objevují aplikace, jež do telefonu zanesou reklamní systém tohoto typu. Nejedná se přitom o žádnou „šedou zónu“ – Patryk Kaflowski, autor programu Dog Whistle (promění telefon v píšťalku pro psy), taktéž nedávno implementoval reklamy v notifikaci. Podle dostupných informací přitom do té doby jeho aplikaci stáhlo více než 250 tisíc uživatelů a chlubila se hodnocením 4,5 z 5 možných. Ani v tomto případě není odezva ze strany těch, jež si program nainstalovali, právě pozitivní.
Jestliže často instalujete nové programy, může být obtížné zjistit, který z nich reklamní systém do telefonu zanesl, neboť reklamy v notifikaci se obvykle začnou zobrazovat až po nějaké době. Podobně problematické bývá zjištění viníka nežádoucích reklam v případech, kdy se vtíravý reklamní systém instaluje v nějaké aktualizaci.
Bezpečnostní společnost Lookout vyslyšela uživatele, a nabídla jednoúčelový „antivir,“ který se zaměřuje výhradně na detekci aplikací, jež v sobě obsahují tento způsob reklamy. Proces je poměrně jednoduchý – stačí nainstalovat Lookout Push Ad Detector a spustit skenování. Na konci se zobrazí seznam programů, používajících push reklamy. Soudě dle dosavadních ohlasů uživatelů Push Ad Detector opravdu funguje, a dělá to, co slibuje.
Aktuálně jsou detekovány tyto technologie/sítě:
- Airpush
- Appenda
- LeadBolt
- Moolah Media
- Startapp
- TapIt!
|
Zdarma |
||||||||||||
generuje SvetAndroida.cz |
S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi
Komentáře (17)
Přidat komentář