Android, lasery, LTE a 4 GB RAM. To není telefon, ale chytré kolo

le-super-bike

Společnost LeEco (LeTV) se rozhodla rozšířit své pole působnosti i do odvětví sportu. Konkrétně do oblasti cyklistiky. Možná se jedná o první produkt nové kategorie elektronických zařízení. Už jsme tu měli wearables, co takhle rideables? Do češtiny se tento pojem netroufáme přeložit – pokud vás ale něco napadne, napište nám to do diskuse.

Kola poháněné Androidem

Kolo pojmenované Le Super Bike v sobě bude mít zabudované fitness zařízení poháněné Androidem. Pokud si se slovy pohrajeme, představilo dnes LeEco kolo poháněné Androidem. To už je třetí způsob pohonu po lidské síle a elektrice. Mezi novinky v oblasti cyklistiky patří i v komponentech ukryté lasery, jež budou dávat světelné signalizace.

Vše řídí telefon

Rám je vyroben z uhlíkových vláken a titanu. V představci (komponent spojující řidítka a krk vidlice) je integrován čtyřpalcový telefon s nadstavbou BikeOS běžící na Androidu. Nespecifikovaný procesor je taktován na 1,3 GHz, RAM dosáhla kapacity 4 GB. Zajímavostí je zabezpečení kola/telefonu otiskem prstu a LTE připojení. Z tohoto telefonu je možno telefonovat, psát SMS či poslouchat hudbu, ale umožňuje i jiné činnosti spojené přímo s kolem. Může sloužit k navigování stejně jako k záznamu každé jízdy. V rukojetích jsou uložené senzory srdečního tepu.

Světla a chytré funkce

Pomocí tlačítek na řidítkách můžete zapnout „blinkry“ ukryté na krajích řidítek, přední či zadní světlo, ovládat hudbu nebo přijmout hovor. Zmiňované lasery na silnici promítají červené čáry nalevo a napravo od kola, aby daly najevo, kde se cyklista nachází a zabránily kolizím způsobených nedodržením bezpečné vzdálenosti od cyklisty při předjíždění. Na řidítkách našla své místo i kamera, již slouží pro záznam jízdy. Jezdec ji může zapnout dle svého uvážení.

Kolo disponuje i parkovací brzdou, která se aktivuje po zmáčknutí tlačítka na horní rámové trubce. Veškerá elektronika je napájena baterií ukrytou v představci. Ta může být dobita pouze kabelem. Po vybití se všechny high-tech funkce vypnou a jezdec může dojet domů nebo tam, kam má právě namířeno.

Kolo se začalo prodávat v Číně za 20 000 Kč bez DPH ($800) a v průběhu roku zamíří do USA.

Zamyšlení – má takový koncept do budoucna úspěch?

Nejsme si úplně jisti, zda má cenu cpát na kolo, jehož účel má být především čirá zábava a odpočinek od každodenních problémů, tolik elektronických „udělátek“. Dokážeme si představit vyjížďku, kterou si zaznamenáme na telefon, abychom viděli svou trasu a graf, který klasický tachometr nedokáže zobrazit, či jezdce na trailu natáčejícího si svou jízdu na kameru. Abychom si ale koupili kolo, u něhož hraje prim elektronika a ne geometrie rámu či použité komponenty, to nám přijde jako zbytečná rozmařilost.

Určitě se najdou lidé, kteří budou tvrdit, že žijeme v době, kdy se elektronika dostává všude, a lze s nimi souhlasit, ale měla by se uchovat místa, kam se nedostane nebo pouze v omezené míře. Takové elektrické řazení není vůbec špatný nápad a jízdu ulehčí, ale zatím se vyskytuje jen na kolech za sto a více tisíc. Taková kola si ale nekupují lidé pro jízdu do práce, ale protože je cyklistika baví a natolik jí rozumí, že nechtějí elektroniku s kolem, nýbrž kolo s elektronikou.

Napište nám do diskuse váš názor ohledně elektroniky a kol

Zdroj: Digitaltrends.com.

Jaromír Šolc
O Autorovi - Jaromír Šolc

více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (9)