Koupili jste někdy něco díky reklamě v aplikaci? (Víkendová hlasovačka)

koupili-jste-nekdy-neco-diky-reklame-v-aplikaci-ikona

Reklamy v aplikacích jsou jednou z cest, kterou si vývojáři mohou vydělat nějakou tu korunu za svou práci. Uživatelé je obvykle tolerují či ignorují, menší skupinka pak vůči tomuto jevu (často i poměrně hlasitě) protestuje. Některé aplikace pak lze pořídit v placené verzi bez reklamních proužků, takže je na uživateli, zda investuje zpravidla mezi 20 a 40 korunami za to, že reklamu neuvidí. Otázkou ale je, jaký přínos vlastně má tento způsob reklamy pro její zadavatele. Proto se v tomto díle Víkendové hlasovačky a diskuze budeme věnovat reklamě v aplikacích.

Námět vznikl díky diskuzi pod článkem Proč má Google (vy)řešit pomalé aktualizace Androidu? Čtenář, podepisující se jako SeppWinkler, položil v závěru svého komentáře otázku: „Nájde sa tu vôbec jeden čitateľ, ktorý si na základe reklamy v telefóne niečo reálne kúpil?“

V reklamě nejde vždy o to přesvědčit zákazníka ke koupi V reklamě nejde vždy o to přesvědčit zákazníka ke koupi

Samozřejmě ne každá reklama přesvědčuje uživatele, aby si něco kupoval (viz Wikipedia). Často je touto formou představována značka nebo produkt, kterou se zadavatel snaží dostat do podvědomí potenciálních zákazníků. V takovém případě pak stačí, když příjemce reklamní proužek zaznamená a něco si z něj zapamatuje. Patrně nejčastěji se v rámci aplikace setkáme s reklamou na další programy a hry. Ty jsou zpravidla v základní verzi zdarma, dříve nebo později však uživatel narazí na nutnost sáhnout do virtuální peněženky. Reklam, vyzývajících přímo ke koupi nějakého konkrétního produktu, je přinejmenším na českém trhu minimum.

Zde může být příčinou absence nějaké univerzální „nakupovací platformy“, ideálně propojené s platebním systémem Googlu. Pokud by se totiž s minimem námahy dalo zboží nebo služba objednat a zaplatit přímo z telefonu, jistě by tento druh reklamy zaznamenal významný nárůst. Dovolíme si předpovědět, že tímto směrem se vyhledávací gigant dříve či později vydá, protože se zde skrývají další zajímavé příjmy.

Koupili jste někdy něco díky reklamě v aplikaci?

S ohledem na výše řečené tedy považujme za „nákup díky reklamě v aplikaci“ cokoli, co v konečném důsledku vedlo k finančnímu výdaji. Tedy nejen přímý nákup zboží či služby, ale například i instalaci hry, ve které jste později nakupovali nějaké artefakty.
[gravityform id=“129″ title=“false“ description=“false“ ajax=“true“]
V diskuzi pod článkem se můžete podělit o to, jak reklamy v aplikacích vnímáte vy sami. Jste ochotni koupit si plnou verzi jen proto, abyste se zbavili reklamních proužků? Případně, pokud jste někdy něco koupili díky reklamě v aplikaci, dejte vědět, oč se jednalo a čím vás reklama přesvědčila!

Hlasovačka z minulého týdne

Před týdnem jsme se v rámci Víkendové hlasovačky a diskuze ptali, zda vám cena Samsungu Galaxy S8 připadá přehnaně vysoká. Nejsilnější skupinou jsou se 38 % čtenáři, pro které je částka 21 999 Kč vyšší, než by byli ochotni zaplatit. Pro dalších 34 % je pak cenovka opravdu „přehnaně vysoká“. Necelá čtvrtina, přesně 23 % respondentů, považuje nastavenou cenovku za přiměřenou tomu, co telefon nabízí. Jen pro tři procenta je doporučená cena nižší, než čekali a pouhá 2 % ji považují dokonce za nízkou.

Hlasovačka z minulého týdne Hlasovačka z minulého týdne

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (45)