In-app nákupy v hrách? Evropská komise na ně chce dohlédnout

in-app-purchases_1020_large_verge_medium_landscape

Evropská komise (EC) a Síť pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele se zkratkou CPC zahájily komunikaci za účelem posvítit si na tzv. freemium hry. Tyto hry se zpravidla zprvu tváří zcela zdarma, jenže jejich obtížnost nebo postup ve hře jsou nastaveny tak, aby hráči využili in-app nákupů, a mohli se tak dostat ve hře o kus dál.

in-app-purchases_1020_large_verge_medium_landscape

To, že se tento systém poplatků nelíbí široké veřejnosti, je celkem známé, jenže nyní se k Evropské komisi dostaly stížnosti od Velké Británie, Dánska, Itálie a Belgie v rámci CPC. Hlavním problémem je využívání slova „zdarma“ u her, které poté nutí hráče nakupovat další obsah za reálné peníze. CPC upozorňuje, že by měl být vytvořen dokument Evropské komise, který jasně ukládá, že označení „zdarma“ by měla nést jen ta hra, která je zcela zdarma a neukrývá ve svém obsahu žádné mikrotransakce ani ty dobrovolné. Důvod je jednoduchý – EC a CPC se snaží ochránit děti, u kterých se stalo běžné, že nevědomky zakoupily nějaký ten placený obsah.

Kromě označení her se hodlá EC také zaměřit na přímé výzvy k nákupům dodatečného obsahu typu „Buy now!“ nebo „Upgrade Now!“ ve hrách určených pro děti, a zamezit tak zneužívání neznalosti dětí. Mikrotransakce by neměly být zveřejněny bez souhlasu spotřebitele a zároveň v profilu hry nesmí chybět e-mailová adresa, která bude sloužit k případným dotazům na in-app nákupy.

Zdroj: gameindustry

Jan Tipmann
O Autorovi - Jan Tipmann

více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (19)