Instagram ztratil téměř 25 % uživatelů po změnách podmínek a nastavení soukromí

instagram-app-2-620×433

Instagram, vlastněný Facebookem Inc., ztratil téměř čtvrtinu uživatelů po tom, co uvedl do provozu a poté zase stáhl podmínky, které vyvolaly v mnoha uživatelích strach z užívání jejich fotek a osobních údajů bez jejich vědomí či kompenzace.

Instagram, který byl koupen Facebookem Inc. za $715 milionů dolarů (14 miliard Kč), měl v pátek 12,4 milionu aktivních uživatelů, kteří se přihlásili přes Facebook, oproti vrcholu minulého týdne, kdy dosáhl 16,4 milionu aktivních uživatelů za den. Data byla měřena online nástrojem Appdata.

Otázkou zůstává, nakolik je úbytek uživatelů spojen s rozporuplnými podmínkami a nakolik s nevypočitatelnými (z hlediska návštěvnosti) vánočními svátky. Jiné aplikace také zaznamenali úbytek uživatelů, třeba Facebook měl aktivních uživatelů tento čtvrtek půl milionu, zatímco před týdnem to bylo 820 000.

Změna podmínek u Instagramu vyvolala silnou vlnu reakcí, od tvrdé kritiky, až po nečekané zastání serveru Cnet, který mimo jiné připomíná, že pokud je produkt pro uživatele zdarma, stává se sám uživatel produktem a Instagram tak v nových podmínkách nespecifikoval nic nového, co by již podle těch starých nebylo možné.

Faktem zůstává, že pod tíhou tlaku Kevin Systrom uvedl prohlášení, ve kterém se omlouvá za nedostatečné vysvětlení změn a slíbil jejich úpravu a přepracování, což se posléze stalo.

 

 

zdroj: ndtv.com, cnet.com, washingtonpost.com

Jiří Opletal
O Autorovi - Jiří Opletal

více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (4)