Google I/O: Rychlý „průlet“ nejdůležitějšími novinkami

gio_ico

Pravděpodobně každý, kdo má Internet, už alespoň rámcově tuší, že včera začala v sanfranciském Moscone Centru vývojářská konference Google I/O. Čekalo se od ní mnohé – zvěsti z počátku roku například slibovaly pátý Nexus a Android 5.0 Key Lime Pie. Očekávání se postupně utlumovala, takže týden před akcí už odborná veřejnost víceméně jen doufala v představení vylepšeného Nexusu 7 a „alespoň“ Androidu 4.3 Jelly Bean.

Po včerejší sérii přednášek můžeme konstatovat, že nebyl představen ani nový či vylepšený Nexus, ani aktualizace Androidu. V první části internetový gigant ukázal nejnovější statistiky: aktuálně je na světě aktivováno více než 900 milionů zařízení s Androidem. Ještě o rok dříve to přitom bylo relativně pouhých 400 milionů. Z Obchodu Play bylo staženo více než 48 miliard aplikací, přičemž jen za minulý měsíc to bylo 2,8 miliardy. Více na toto téma přinesl ve zprávičce Google I/O – Android letos dosáhl na 900 miliónů aktivací Karel Drda.

900 milionů zařízení s Androidem 900 milionů zařízení s Androidem

Jako další v pořadí přišlo oznámení nové herní služby Google Play Game Services. Pokud se hráči přihlásí ke svému účtu na Google+, budou všechny jeho herní úspěchy, výsledky a uložené postupy v budoucnu k dispozici na všech ostatních zařízeních (pochopitelně opět po přihlášení). Služba je koncipována tak, že ukládat data do cloudu může (samozřejmě po patřičné úpravě) prakticky jakákoli hra v reálném čase. V blízké budoucnosti se prý do tohoto projektu hodlají zapojit tvůrci všech populárních herních titulů. Google plánuje připravit tuto službu také pro iOS a desktopové verze webových aplikací.

Google Play Game Services Google Play Game Services

Služba bude mít přidanou hodnotu i pro vývojáře – díky ní totiž v každé herní aplikaci přibude další možnost kontroly legálnosti. Očekává se, že to přiláká k Androidu více vývojářů, kteří se dosud platformě s logem zeleného robota vyhýbali právě z důvodu velmi rozšířeného pirátství.

Pomohou Google Play Game Services snížit pirátství? Pomohou Google Play Game Services snížit pirátství?

Nedočkali jsme se sice nového Nexusu, ale jeden nový „Google telefon“ se nakonec na plátně přeci jen objevil. Když jsme včera brzy ráno zveřejňovali spekulaci o tom, že by v rámci Google I/O mohl být představen Samsung Galaxy S4 s čistým Androidem, sami jsme si nebyli jisti, zda tím pouze nepřispějeme k šíření novinářské kachny.

Samsung Galaxy S4 s čistým Androidem Samsung Galaxy S4 s čistým Androidem

Asi nejen nás překvapilo, že Galaxy S4 Google Edition opravdu existuje a bude se prodávat prostřednictvím Google Play. Zařízení je standardní Samsung Galaxy S4 se 16 GB paměti a procesorem Qualcomm Snapdragon 600, ale z hlediska operačního systému a software je to opravdový „Google telefon“ s čistým Androidem 4.2 a včasnými aktualizacemi v budoucnosti. Zahájení prodejů je plánováno na 26. června a cena bude 649 dolarů (cca 13 100 Kč).

Dále byla představena nová vzdělávací sekce Google Play for Education. V ní by měly být připraveny vzdělávací hry, aplikace a knihy podle různých kritérií (věk, zaměření apod.). Programy nejsou vybrány jen tak náhodně, ale na naplnění sekce se prý podílejí a budou podílet pedagogové, což by mohlo být zárukou kvality. O projektu více psal Karel Drda v novince Google I/O: Google Play for Education – novinka pro učitele i jejich žáky.

Google Play for Education Google Play for Education

Zajímavostí je také integrace s Google+, kde školy mohou rychle šířit například knihy, aplikace a další obsah svým studentům z jednoho centrálního účtu. Pilotní program této služby již probíhá na šesti školách v New Jersey.

Zdroj: Hi-Tech@Mail.ru a Engadget.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (18)