GLBenchmark 2.5 přináší mnohem „agresivnější“ testy grafiky
- Zprávičky
- Karel Kilián
- 22.12.2023
- 5
GLBenchmark se pomalu ale jistě prosazuje mezi standardní benchmarky pro testování grafického výkonu mobilních zařízení. Na podzim bychom se údajně měli dočkat jeho již třetí generace, která by měla umět otestovat OpenGL ES 3.0. Relativně dlouhé čekání si můžeme zkrátit čerstvou a podstatně vylepšenou verzí 2.5. Ta sice testuje „jen“ funkce a výkon OpenGL 2.0, ale podle serveru Android Authority „to dělá mnohem agresivnějším způsobem“, takže se i nejnovější mobilní grafiky ve většině testů zapotí při snaze o dosažení 15 fps, o třiceti snímcích za sekundu se pak všem může jen zdát.
Uvolnění nové verze jen několik měsíců před vydáním GLBenchmarku 3.0 je poměrně překvapivým krokem. Na druhou stranu: i tak nový benchmark pravděpodobně spatří světlo světa dříve, než jakékoli zařízení s podporou OpenGL ES 3.0, tudíž není kam spěchat.
Autor původní zprávy Lucian Armasu se také pozastavuje nad smyslem „agresivnějších“ testů, které komentoval slovy: „Benchmarky mají dát zabrat GPU, ale myslím, že by současně měly, pokud možno přesně, vyjadřovat, co dokážou dnešní grafické čipy. Když ani současné špičkové procesory nedokážou dosáhnout 15 fps, může méně informovaný čtenář nabýt dojmu, že úroveň těchto GPU je poměrně špatná, což samozřejmě není pravda.“
Nový test Egypt, pojmenovaný jako Egypt HD, ačkoli to zobrazuje stejnou animaci, vykresluje mnohem složitější scény. Náročnost ukazují snímky, pořízené redaktory serveru Anandtech, kteří GLBenchmark 2.5 testovali na různých zařízeních. Jak můžete vidět z následujících obrázků, proti původnímu testu je nový Egypt HD asi 3x náročnější.
|
Zdarma |
Zdroj: Android Authority.
S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi
Komentáře (5)
Přidat komentář