Barva hraje při výběru mobilního telefonu nejmenší roli

barva_ico

Podle průzkumu, který na americkém trhu udělala společnost Kantar, je pouze pro osm procent zákazníků při výběru chytrého telefonu prioritou barva přístroje. Naopak největší význam má pro kupující velikost obrazovky – tu označilo jako důležitou více než 40 % dotázaných, přičemž preferovány jsou spíše větší úhlopříčky. Zajímavé ovšem je, že rozlišení displeje a kvalita zobrazení hrají při rozhodování citelně menší roli, stejně jako dostupnost aplikací.

Pouze pro osm procent zákazníků je při výběru chytrého telefonu prioritou barva přístroje Pouze pro osm procent zákazníků je při výběru chytrého telefonu prioritou barva přístroje

Pro zákazníky, kteří nejsou rozhodnuti mezi operačním systémem Android a iOS (respektive mezi Applem a Samsungem, tj. asi 35 %) jsou důležité především technické vlastnosti telefonu, což vyvrací mýtus o technicky neznalém uživateli. Barva se s 8 % ukázala jako nejbezvýznamnější faktor při výběru telefonu, z čehož lze usuzovat, že pestrobarevné telefony mohou ke koupi lákat jen relativně malé množství zákazníků.

Barva se s 8 % ukázala jako nejbezvýznamnější faktor Barva se s 8 % ukázala jako nejbezvýznamnější faktor

Údajně 70 % zákazníků si před koupí telefonu přečte recenze telefonů, navštíví stránky výrobce a dotazuje se na zkušenosti a názory svých přátel. Jistě není překvapením, že u klientů, kteří si kupují iPhone, je uvedené chování spíše výjimkou – tito zákazníci věnují „průzkumu trhu“ nejméně času.

Jak zákazníci zkoumají trh před koupí? Jak zákazníci zkoumají trh před koupí?

Důležitým faktorem při výběru smartphonu je ale také doporučení prodejce. V 63 % případů prodavači doporučují Samsung, přičemž kupující na tato doporučení dají v 59 % případů, ve 35 % si koupí jiný telefon s Androidem a v 6 % sáhnou po zařízení s nakousnutým jablkem ve znaku.

V 63 % případů prodavači doporučují Samsung V 63 % případů prodavači doporučují Samsung

Pro zajímavost: Apple doporučuje 30 % prodejců, HTC 25 %, LG 24 %, Motorolu 15 %, Nokii jen 7 % prodejců, což má do jisté míry souvislost s podílem na trhu. Na dalších příčkách se umístily značky Huawei a Sony se 4 %, BlackBerry se 3 % a ZTE s jedním procentem.

Apple doporučuje 30 % prodejců, HTC 25 %, LG 24 %, Motorolu 15 %, Nokii jen 7 % prodejců Apple doporučuje 30 % prodejců, HTC 25 %, LG 24 %, Motorolu 15 %, Nokii jen 7 % prodejců

Přínosné jsou také recenze na oborových webech a stránkách pro sdílení názorů a diskuze – sem jde před koupí nového telefonu 40 % zákazníků.

Pro kupující je rozhodující funkčnost a specifikace přístrojů – preferována jsou zařízení s podporou LTE, velkou obrazovkou, co nejlepším fotoaparátem a dobrou kvalitou zpracováním, jakož i dlouhou výdrží na jedno nabití. Mezi nejméně důležité faktory patří možnost osadit telefon dvěma SIM kartami, kvalita zvuku a velikost úložiště.

Jaké technické parametry jsou pro zákazníky důležité? Jaké technické parametry jsou pro zákazníky důležité?

Kompletní výsledky studie lze nalézt na webu společnosti Kantar.

Zdroje: 4PDA, WMPoweruser, Kantar.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (27)