ASAP Launcher: Domácí obrazovka s rychlostí blesku

ASAP Launcher

Nova Launcher je jistě jeden z nejpropracovanějších Launcherů a zejména nároční uživatelé si přijdou na své. Co ale zkusit změnu a dát šanci prostředí, které je extrémně jednoduché, důležité věci máte po ruce a ještě se od vás učí? Zkusme ASAP Launcher.

ASAP Launcher – jednoduchý, stylový a rychlý

Pokud patříte mezi náročné uživatele, kteří si prostředí své obrazovky ladí do posledního detailu, využívají gesta, složky, Widgety a další „vychytávky“, ASAP Launcher nebude tak úplně pro vás. Rozhodně to ale neznamená, že byste jej neměli zkusit. Jde sice na vše jinak, ale jeho používání se nám líbí. Materiál design domácí obrazovce sluší, aplikace, které často používáme, máme stále po ruce, stejně tak nastavení a povedené jsou i „karty“.

ASAP Launcher je ve své základní verzi zdarma a jediným omezením je téměř nulová možnost přizpůsobení vzhledu. Za odemčení do těchto míst v nastavení zaplatíte 41 Kč. Dá se ale v klidu obejít i bez toho.

ASAP Launcher 2

Widgety? Ne. Ikony aplikací na ploše? Ale kdepak

Většina domácích obrazovek se nese ve stejném duchu – na obrazovkách se zjevují ikony aplikací a Widgety a zbylé aplikace se nacházejí v samostatném menu. ASAP Launcher na to jde ale trochu jinak – žádné volné ikony na ploše ani Widgety. Hlavní obrazovka disponuje jen předinstalovaným miniwidgetem s počasím a hodinami, ikony aplikací jsou pak ukryty ve spodní vysouvací liště. Ta se od vás učí a servíruje vám aplikace, které používáte nejčastěji. Můžete sem ale i napevno „připíchnout“ své aplikace.

Všechny aplikace a šikovná nastavení pod gestem

Tahem prstu z levého okraje zobrazíme konečně seznam všech nainstalovaných aplikací, které jsou řazeny abecedně. Dá se ale mezi nimi velice snadno vyhledávat a scrollovat. Gestem z opačné strany displeje zobrazíme naopak rychlé volby nastavení, které povětšinou sídlí v notifikační liště a nemusí být tolik po ruce. Řeč je například o ovládání Wi-Fi a Bluetooth, jas, baterie, rotace, NFC apod. Pořadí položek můžete dle libosti měnit.

Kontakty, počasí, kalendář a úkoly. Vše po ruce

Hlavní obrazovku jsme si již představili, ASAP Launcher jich ale celkově nabízí 5. Přidává ještě obrazovku s kontakty (nejčastější, poslední, oblíbené, všechny), elegantní počasí, kalendář a jednoduchý úkolovník. K obrazovkám se dostaneme obdobně jako u jiných Launcherů – tahem prstu do stran. Pozor si jen musíme dát na to, že stejným tahem od kraje displeje zobrazíme aplikace či nastavení viz výše. Pořadí karet lze měnit, stejně tak aktivace jen těch, které potřebujete.

ASAP Launcher – nenáročná domácí obrazovka, která si zaslouží šanci

Testovaná aplikace osloví nenáročné uživatele nebo ty, kteří chtějí zkusit změnu. Launcher je opravdu jednoduchý, rychlý, přehledný a stylový. Neznamená to ale, že bychom kvůli tomu ztratili rychlý přístup k důležitým aplikacím či informacím. Výsuvný dock je šikovný a ještě se od nás učí, ostatní aplikace jsou rovněž šikovně umístěny.

Líbí se nám především karty s počasím či kalendářem, na které člověk nemusí mít další aplikaci nebo Widget. Jsou totiž jeho součástí. Aplikace je k dispozici zdarma, po jejím zalíbení můžete autory podpořit 41 korunami, které se promění v možnost přizpůsobení vzhledu a témat.

Líbí se vám ASAP Launcher? Používáte nějaký podobně jednoduchý Launcher?

Jan Dolejš
O Autorovi - Jan Dolejš