Angry Birds Star Wars – Spojení dvou velkých fenoménů, které funguje (recenze + video)

angrybirds main

Pojďme se společně podívat, co všechno nabízejí nejnovější Angry Birds, jak proběhlo spojení dvou velkých fenoménů a jak to dohromady funguje. Ukážeme si novinky, jednotlivé ptáky a samozřejmě zlá prasata.

Začátky a noví rozzlobení ptáci

Na začátku vás přivítá velký nápis Angry Birds se žlutým textem Star Wars, který ubíhá směrem dozadu z obrazovky, bohužel text za nimi není, tak jako známe ze Star Wars. Vývojáři si mohli udělat trošku větší srandu a dát tam text ve smyslu „Je občanská válka, vesmírné lodě povstaleckých ptáků získaly první vítězství nad galaktickou říší zlých prasat, atd.“, ale i tak jsou Angry Birds Star Wars hodně zábavní, hlavně pokud jste fanoušky hvězdných válek. Předělávky postav do ptačích verzí se povedly a ne jednou se nad nimi usmějete. Pojďme si všechny představit.

Luke Skywalker – Luka získáte hned na začátku, avšak bez světelného meče a tím pádem zastává klasického červeného ptáka. Po pár kolech potká Obi-Wana Kenobiho a svůj meč získá. Pomocí světelného meče může potom Luke prorazit silnější překážky a když ho aktivujete kliknutím na display ve správný čas, tak ho překážky vůbec nezpomalí. Hrátky se světelným mečem vás jen tak neomrzí, dokonce s ním můžete odrážet lasery vypálené zlými prasaty.

Obi-Wan Kenobi – Druhá postava dostupná téměř na začátku. Zahalený Obi-Wan má schopnost pomocí síly odhodit jakékoliv pohyblivé předměty daleko od sebe. Jedná se o velmi povedenou schopnost, u které často nevíte, jak nakonec vše dopadne.

Han Solo – Pták znázorňující Hana je žlutý a má laserovou pistoli, se kterou může střílet jakýmkoliv směrem, který mu určíte. Často se setkáte s koly, kde budete využívat hlavně Hana, bude se tam nacházet hodně odrážejících prvků, které budete muset k dokončení kola využít.

Žvejk – V trailerech nejvtipnější postava, ve skutečnosti také zábavná, ale bez zvláštních schopností. Zastává velkého červeného ptáka a změněn je pouze jeho vzhled, takže je velký, těžký a má obrovskou drtivou sílu.

Princezna Leia a rebelští piloti – S Leiou jsme se bohužel zatím v kolech nesetkali, nejspíše tedy přijde s dalšími updaty.  Z trailerů je ale vidět, že má jakousi přitahovací schopnost. Rebelští pilosti zastupují klasické modré ptáky se stejnou schopností.

C-3PO – Zlaté robotické vajíčko, které má schopnost se roztříštit a udělat pěkný nepořádek. C-3PO je dostupný pouze v bonusových kolech.

R2-D2 – Klasické vajíčko na kolečkách s robotickou hlavou. R2-D2 má schopnost vypuštění elektrického výboje, který v určitém dosahu zničí všechna klonová prasata. I R2-D2 je dostupný pouze v bonusových kolech.

Kampaň a hraní

Kampaňová kola jsou v Angry Birds Star Wars povedená a rozmanitá. Kombinují všechny předešlé díly Angry Birds a přebírají z nich to nejlepší. Také se mi líbí, že se hra drží příběhu. Začínáte jako Luke bez meče a končíte soubojem o zničení prasečí hvězdy smrti stíhačkami. Momentálně to tedy vypadá, že se vše točí kolem čtvrtého dílu Hvězdných válek – Nové naděje. Uvidíme, jestli Rovio bude další díly řešit updaty, nebo novými Angry Birds, ale zatím to vypadá, že to bude právě updaty. Kampaň je rozdělená do dvou úseků a to na Tatooine a Death Star, další úsek s názvem Path of the Jedi je dostupný za zhruba 2 dolary a za další dolar se můžete napořád zbavit reklam. V kolech Path of the Jedi byste podle informací od Rovia měli hrát za samotného Mistra Yodu! Rovio teda rozhodně ví jak z nás ty dva dolary vytáhnout.

Věřím, že princip hraní Angry Birds vysvětlovat nemusím, přece jenom se jedná o nejznámější hru na telefony, ovládání je velmi jednoduché a je hezky a jednoduše vysvětleno v každých Angry Birds. Ještě zmíním, že ve hře je možnost takového ulehčení, pokud vám nejde kolo dohrát, můžete využít přivolání vesmírné lodě, která vámi označené místo vystřílí.

Chybičky se vloudily

Bohužel i tak skvělá hra jako jsou Angry Birds Star Wars má své mouchy. Doufejme, že je Rovio v dalších updatech opraví. Pokud budete hrát dlouho, určitě narazíte na problém zamrznutí, který nastává pouze při zastavení hry, pokud na tento problém narazíte, nesnažte se kola opakovat restartováním z pauzovacího menu, nebo vám pokaždé hra zamrzne. Také se možná setkáte s problémem natahování ptáků, protože při posouvání obrazovky se občas hra poblázní a při natahování se dráha ptáka zobrazí směrem dozadu, což zkazí celý výstřel. Jsou to tedy chyby, ale dá se na ně zvyknout a hru dohrát s nimi.

Závěr

Angry Birds Star Wars se moc povedli, neumím si představit, že by se nějakému fanouškovi Hvězdných válek nelíbili, ale i pokud vás Hvězdné války vůbec nezajímají, získáte starou dobrou zábavu s Angry Birds a ptáky s novými schopnostmi, které jsou zábavné. Nové rozzlobené ptáky rozhodně doporučujeme.

Videoukázka Angry Birds Star Wars

Angry Birds Star Wars — Spojení dvou velkých fenoménů, které funguje

Angry Birds Star Wars -- Spojení dvou velkých fenoménů, které funguje